Ostotapahtuma alkaa verkossa – oletko mukana?

21.4.2015

Ostaminen on murroksessa, eikä muutos koske vain kuluttajamyyntiä. Tutkimusten mukaan jopa 80 % B-to-B-ostajista löytää myyjän itse. Yli 70 % ostoprosessista on jo tehty ennen kuin myyjään edes otetaan yhteyttä.

Mitä tämä tarkoittaa myyjän kannalta? Yhä useammin peli avataan verkossa ja verkostoissa, minkä jälkeen siirrytään perinteisempään myyntityöhön. Kylmä soittelu ei ole enää paras tie tehdä kauppaa. Vaikka henkilökohtaisen kontaktin roolia ei voi vähätellä, se painottuu ostoprosessin loppupäähän. Vertailu halutaan tehdä yhä useammin itsenäisesti, eikä myyjän apua välttämättä edes kaivata.

Miten varmistatte, että ostajat löytävät teidät? Palvelevatko nettisivunne ostajaa? Miten muuten myyntiä voisi helpottaa markkinoinnin avulla? Ota meidät mukaan keskusteluun!

Mainostoimisto Sireeni Oy | Aleksanterinkatu 23 C 15 D | 33100 Tampere | | Vanha Talvitie 11 A | 00580 Helsinki |