Carsportin juhlavuoden tapahtuman nimen, ilmeen ja ennakkomarkkinoinnin suunnittelu
Carsportin tapahtumamarkkinointi: juhlavuoden tapahtuman nimen, ilmeen ja ennakkomarkkinoinnin suunnittelu

Carsportin juhlavuoden näyttelyn suunnittelu ja markkinointi

Jonasson Oy:n juhlavuosi huipentui kaksipäiväiseen Carsport Jubilee Show -taksinäyttelyyn huhtikuussa. Suunnittelimme tapahtuman nimen, ilmeen ja markkinoinnin sekä juhlavuoden lehdistötiedotuksen kokonaisuudessaan.

Tapahtuman nimessä näkyvät 50-vuotisen toiminnan juuret. Logoon haettiin asiaankuuluvaa arvokkuutta, mutta viestintä ja visuaalinen ilme haluttiin pitää muuten rentona, kuten tapahtuman sisältökin. Suunnittelimme ennakkomarkkinoinnin ja kutsujen lisäksi myös jälkimarkkinoinnin. Kohderyhmää otettiin kiinni perinteisten väylien lisäksi myös Facebookissa.

Hoidimme myös lehdistötiedotuksen sekä juhlavuoden että Jubilee Shown puitteissa. Autoalan ammattilehtien lisäksi asiasta uutisoivat mm. Aamulehti, Turun Sanomat, Iltasanomat ja Iltalehti.

Paikalle saatiin yli 700 vierasta ja juhlamallien ympärillä kävi kova kuhina. Palautteiden perusteella kävijöistä 94 % oli erittäin tyytyväisiä näyttelyyn ja 6 % tyytyväisiä ja 0 % melko tyytyväisiä tai tyytymättömiä. Jonassonin toimitusjohtaja Ari Jonasson oli tyytyväinen tuloksiin myös myyntitavoitteita ajatellen:
–Messuväen antaman palautteen pohjalta uskaltaisin väittää, että tämä tapahtuma käynnistää vilkkaan elämän autokaupoissa ja tuo meille lisää töitä.

Suunnittelukokonaisuus

  • Tapahtuman nimen ja visuaalisen ilmeen suunnittelu
  • Tapahtuman ennakkomarkkinointi: sähköiset ja printtikutsut sekä verkkonäkyvyys
  • Markkinointimateriaalien suunnittelu: käsiohjelma, kyltit, banderollit, teippaukset jne
  • Lehdistötiedotuksen suunnittelu ja toteutus: tiedotteiden suunnittelu ja kirjoittaminen, toimittajien kontaktointi
Mainostoimisto Sireeni Oy | Aleksanterinkatu 23 C 15 D | 33100 Tampere | | Vanha Talvitie 11 A | 00580 Helsinki |