Carsportin verkkosivuston uudistus ja nopeutus

Carsport on tilataksimarkkinoiden suunnannäyttäjä – ja etenee markkinoinnissakin eturintamassa. Alkuvuodesta siirsimme viestinnän painopistettä yhä vahvemmin verkkoon luomalla Ajossa-asiakaslehdelle sähköisen sisarversion. Nyt vuorossa oli verkkosivuston uudistus.

Nettisivujen uudistuksella oli kaksi merkittävää tavoitetta: nopeus ja helppous. Sivustosta haluttiin huomattavasti edellistä nopeampi kaikilla alustoilla. Tämän lisäksi käyttäjille tärkeimpien sisältojen piti löytyä helposti ja nopeasti.

Nyt Carsportin etusivu toimii portaalina, josta löytää kaiken tärkeän tiedon yhdellä silmäyksellä. Suosituin sisältö eli heti myyntivalmiit varastoautot löytyy yhden klikkauksen päästä – käyttäjää ajatellen valmiiksi merkeittäin lajiteltuina. Tilausvalikoimaan pääsee käsiksi navigaation lisäksi automerkkien logoista. Navigaatiota helpotimme lisäämällä koko sivuston kattavan valikon, jollaista aiemmilla automerkkikohtaisilla sivustoilla ei ollut. Etusivun linkeistä näkee navigoida myös taksitolpalla ja sormi osuu mukavasti suuriin linkkikenttiin.

Teknisellä puolella siirsimme Carsportin sivut uuden sisällönhallinnan päälle, minkä tavoitteena on nopeuttaa sivuston toimintaa ja helpottaa muokkauksia. Sivuston välimuisti pitää toiminnan ripeänä. Carsport.fi sai Website Grader –työkalulla arvosanan 89 / 100 pistettä ja ajossa.carsport.fi 97/100. Työ ei kuitenkaan ole vielä valmis, vaan kuten kaikissa verkkoprojekteissa, sivuston kehittäminen jatkuu yhä paremmin liiketoimintaa palvelevaksi.

Uudistuksen yhteydessä sivustolle lisättiin myös SSL-suojaus. Tsekkaa sivusto kokonaisuudessaan: www.carsport.fi.

Mainostoimisto Sireeni Oy | Aleksanterinkatu 23 C 15 D | 33100 Tampere | | Vanha Talvitie 11 A | 00580 Helsinki |