Mainostoimisto Sireeni on Google Partner

5.10.2016

Tunnustuksena hakusanamainonta-, bannerimainonta-, videomainonta- ja mobiiilimainontaosaamisestamme Google on lisännyt Mainostoimisto Sireenin Google Partners -listalle.

Teille tämä on vakuutus siitä, että osaamisemme taso on riittävä: olemme todistaneet osaamisemme niin käytännön mainonnassa kuin Googlen testeissä, ja toteuttamamme kampanjat ovat olleet sitä tasoa, mitä Google partnereiltaan odottaa.

Meille tämä avaa entistä parempia mahdollisuuksia hyödyntää Googlen koulutuksia ja tarjouksia – eli tehdä entistä parempaa mainontaa Googlen välineillä.

Miten Googlen mainonta hyödyttäisi teitä?

Googlen hakusanamainonnan (useimmiten tunnetaan järjestelmän mukaan AdWords-mainontana) kautta voidaan luoda niin Googlen kuin muidenkin Googlen hakumoottoria käyttävien hakukoneiden sivuille klikkihinnoiteltua mainontaa: maksat vain klikeistä ja niistäkin korkeintaan sen verran kuin itse haluat maksaa. Hakukoneessa olet läsnä, kun ihminen haluaa tehdä jotakin: hankkia lisätietoa, etsiä vaihtoehtoja, ostaa, matkustaa tai vaikkapa aloittaa uuden harrastuksen.

Hakukone on yleensä ensimmäinen, joka kuulee näistä aikeista. Jos olet esimerkiksi kiinnostunut uuden auton ostamisesta, saatat lukea aluksi autolehtiä, mutta kun ensimmäistä kertaa muodostat tahtotilasi melko järkeväksi lauseeksi, kirjaat sen usein hakukoneeseen. “Toyota Hiace tyyppiviat”, “Mercedes C-sarja arvon säilyminen”, “Alfa Romeo Giulia QF hinta Suomessa”, “Mikä on kestävä automerkki” tai “Tekniikan Maailma testivoittaja auto” voivat olla kaikki hakulausekkeita, joita autosta kiinnostunut käyttää.

Nämä hetket saattavat olla hieman pidemmällä ostopolulla, koska alustavia päätöksiä on jo tehty, mutta ajoittain on mahdollista päästä vaikuttamaan ostopäätökseen melko aikaisinkin. Juuri nämä hetket ovat digiaikana teille niitä tärkeimpiä: näinä hetkinä te lunastatte paikkanne harkintajoukossa.

Mutta aina ei tämäkään riitä: mitä pidemmälle ostopolulla on päästy, sitä tarkempia haut usein ovat. Toinen tapa pysyä mielessä on luoda verkkoon jatkuvaa läsnäoloa. Kun halutaan olla läsnä ja herättämässä kiinnostusta jo ennen varsinaista harkintaa, kannattaa tukeutua bannerimainontaan.

Bannerimainonnan alla pääsemme vaikuttamaan koko ostopolun varrella, myös siinä vaiheessa, kun ostajan kiinnostus on vasta heräämässä. Googlen verkoston avulla päästään usealle erilaiselle sivustolle, sillä mukana niin merkittäviä suomalaisia massamedioita kuin tarkkaan rajattuja erikoissivuja ja blogeja. Kohdennusta ei tarvitse tehdä mediakohtaisesti, vaan voimme etsiä vain oikeista aiheista kiinnostuneita ihmisiä, joita Google profiloi jatkuvasti.

Bannerimainonta voi sisältää perinteisten staattisten bannereiden lisäksi html5-koodattuja bannereita, dynaamisia bannereita sekä aivan perinteisiä hakumainonnan näköisiä mainoksia, jotka ovat muuten yllättävän tehokkaita. Bannereilla päästään myös mobiiliapplikaatioihin, mikä on kriittisen tärkeää mobiilin varaan toimintansa luoneille yrityksille.

Googlen laaja verkosto auttaa teitä kohtaamaan potentiaalisia asiakkaita koko ostopolun varrella, aina ensiharkinnasta sivustollanne jo käyneiden takaisin houkuttelemiseen saakka – ja miksei jälkihoitoonkin. Googlen kautta avautuvat mainospaikat myös Gmailiin, Google Mapsiin, YouTubeen ja muihin Googlen tuotteisiin. Sireenin kautta käytössänne on koko Googlen maailma – luotettavasti ja kustannustehokkaasti.

Mainostoimisto Sireeni Oy | Aleksanterinkatu 23 C 15 D | 33100 Tampere |
| Vanha Talvitie 11 A | 00580 Helsinki |