Mainostoimisto Sireeni palvelut

Miten vakuuttaa B-to-B-ostaja verkossa?

19.5.2015

Tutkimusten mukaan noin puolet B-to-B-ostajista pitää tärkeimpänä tiedonlähteenä yrityksen nettisivuja. Mutta ostaja myös turhautuu, elleivät kaivatut tiedot löydy helposti. Miten voisit helpottaa verkossa syntyviä ostopäätöksiä?

Hyvä käyttöliittymäsuunnittelu on peruskivi, jonka päälle valetaan harkittu myyntipuhe. B-to-B-ostajien mielestä verkkosivujen informaatio on kuitenkin usein joko liian ylimalkaista tai vastaavasti sitä on liikaa. Ei ole kovinkaan yllättävää, että selkeää esitystapaa arvostetaan. Noin kolmanneksen mielestä esimerkiksi asiakastarinat helpottavat ostopäätöstä, mutta vielä suurempi osuus on kiinnostunut puolueettomista vertailuista. B-to-B-ostajien mielipiteistä voit lukea tarkemmin esimerkiksi Buyersphere 2015 -tutkimuksesta »

Edelleen kauppa kotiutuu todennäköisemmin, mikäli ostaja on kuullut yrityksestä jo aiemmin – tämäkin todettiin mm. tuossa yllämainitussa tutkimuksessa. Tunnettuuden rakentamisen lisäksi itsestään kannattaa muistutella potentiaalisille asiakkaille säännöllisesti – myös muuten kuin soittelemalla.

Mikäli kaipaat uusia ideoita myynnin virittämiseksi, ota yhteyttä niin keskustellaan lisää!

 

Mainostoimisto Sireeni Oy | Aleksanterinkatu 23 C 15 D | 33100 Tampere | | Vanha Talvitie 11 A | 00580 Helsinki |