Onko markkinoinnissanne kirkas ydin?

8.1.2018

Markkinointiviestinnän ydin on sitä, mitä te puhtaimmillanne olette. Se on yrityksen perusajatus. Se on ajattoman relevantti ja yhdistää parhaimmillaan megatrendien yläpilven arjen haasteiden ratkaisemiseen. Ja sen rakentaminen on kovaa työtä.

Kun markkinointiviestinnän ydintä lähdetään kaivamaan, moni uskoo ja toivoo saavansa siitä oman “think differentin”. Tällainen voi toki syntyä, kun yrityksellä on vahva ja selkeä asema. Ytimen on kuitenkin oltava asiakkaiden hyväksyttävissä, jolloin sen on pohjattava tosiasialliseen tilaan. Meidän tehtävämme on löytää siitä uniikki ja puhutteleva kulma. Luomme tämän kulman teiltä saamiemme ja keräämiemme tietojen pohjalta sekä havaintojemme perusteella – suhteessa asiakkaisiinne, toimialaanne ja kilpailijoihinne.

Mitä se ydin sitten oikeasti on ja mistä me puhumme? Jollekin ytimen kirkastuma on slogan, viestinnän teoriassa puhutaan ydinviestistä. Selkeyden vuoksi me puhumme tällä kohtaa markkinoinnin ytimestä, koska näemme asian laajemmin yrityksen koko identiteettiä sekä myyntiä ja markkinointia määrittävänä. Ydin vastaa kysymykseen miksi. Miksi te olette olemassa? Miksi teistä kannattaisi olla kiinnostunut? Miksi ostaisin teiltä, tekisin yhteistyötä kanssanne tai tulisin teille töihin?

Kun puhumme markkinointiviestinnän ytimestä, ajatus vie kohti ytimen käyttötarkoitusta: se on viestinnällinen. Se on sitouttava ja motivoiva, kaiken toimintanne yhteen kokoava voima, jolla vaikutetaan asiakkaisiin, työntekijöihin, kumppaneihin ja potentiaalisiin asiakkaisiin sekä kaikkiin sidosryhmiin – ihan koko maailmaan. Ytimen on oltava relevantti kohderyhmillenne ja sen on erotettava teidät kilpailijoistanne.

Tämän luettuasi uskotko edelleen, että markkinoinnissanne on kirkas ydin? Uskallatko koeponnistaa sen jakamalla ytimenne meille alla olevalla lomakkeella, yhdessä lauseessa? Kerromme veloituksetta mielipiteemme. Emme dissaa, mutta emme myöskään kaunistele sanojamme turhaan. Kerromme ulkopuolisen markkinoinnin asiantuntijan rehellisen mielipiteen. Lue myös juttumme brändialustasta, jonka avulla markkinoinnin ydin viedään käytäntöön.

Mikäli kaipaat markkinointiinne, viestintäänne ja koko olemassaoloonne ydintä, ota rohkeasti yhteyttä: lupaamme, että se löytyy kanssamme. Saat tarpeitanne vastaavasta identiteettityöstä sitovan tarjouksen paluupostissa. Yhteisen workshopin jälkeen saatatte löytää myös jotain täysin odottamatonta – näin on käynyt lukuisille asiakkaillemme. Yhdelle se on ollut uusi liikeidea, toiselle uusi markkina ja asiakaskunta, kolmannelle oivallus, joka on muuttanut koko liiketoiminnan suunnan – hintalappuna näille on saattanut olla vain yksi workshop-päivä. Pyydä tarjous – ja anna meidän yllättää!

Ota yhteyttä:


Mainostoimisto Sireeni Oy | Aleksanterinkatu 23 C 15 D | 33100 Tampere |