Cosmopolitan-salaatin lanseerauskampanja blogeissa ja verkossa
Kampanjasuunnittelu Cosmopolitanille: sisältömarkkinointi ja tiedotus

Cosmopolitan-salaatti

Suunnittelimme ja toteutimme Cosmopolitan-salaatin lanseerauksen Suomeen. Lanseerauksessa yhdisteltiin kuluttajamainontaa, sisältömarkkinointia ja tiedotusta.

Kattava mediamix verkosta printtiin, myymälään, sisältömarkkinointiin ja perinteiseen tiedotukseen

Suuri osa pöhinästä tapahtui verkossa: Cosmopolitanin kampanjasivusto vei makumatkalle herkullisten reseptien ja kisan voimin, jossa oli  pääpalkintona New Yorkin matka neljälle. Osallistujat innostettiin kutsumaan mukaan koko matkaseurue, jolla kisa saatiin leviämään orgaanisesti. Tukena oli bannereita sanomalehdissä sekä mainontaa Facebookissa ja Instagramissa.

Cosmopolitan-salaattibrändiä hallinnoi ruotsalainen Grönsaksmästarna. Suomessa toteutetun pilottikampanjan pohjalta suunnittelimme markkinointia myös Ruotsin ja Tanskan markkinoille. Ruotsissa toteutettiin syksyllä myös myymälöitä sitouttanut kampanja, jolla parannettiin tuotteen esillepanoja ja huomioarvoa myymälöissä. Uudistimme myös Cosmopolitan-salaatin pakkaukset.

Suunnittelukokonaisuus

  • Lanseerauksen suunnittelu
  • Kampanjakonseptin suunnittelu (visuaalinen ilme, viestintä)
  • Mediasuunnittelu ja kampanjan koordinointi
  • Kampanjasivuston ja kuluttajakilpailun suunnittelu sekä toteutus
  • Sisältömarkkinoinnin ja blogikampanjan suunnittelu
  • Lehdistötiedotus
  • Pakkaussuunnittelu
  • Kampanjamateriaalit myymälöihin ja eri medioihin

www.cosmopolitansalaatti.fi

Mainostoimisto Sireeni Oy | Aleksanterinkatu 23 C 15 D | 33100 Tampere |